Nabór wniosków w ramach Programu „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” – edycja 2022
Nabór wniosków w ramach Programu „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” - edycja 2022 został ogłoszony 8 października 2021 r.
Podstawa prawna Programu
Podstawą prawną Programu jest art.7 ust.5 oraz art.13 ustawy z dnia 23 października 2018 r. o Funduszu solidarnościowym (Dz.U. z 2020 r. poz. 1787).
Cele Programu
Głównym celem Programu jest wprowadzenie usług asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej jako formy ogólnodostępnego wsparcia dla uczestników Programu:
- dzieci do 16 roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami: konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji oraz
- osób niepełnosprawnych posiadających orzeczenie o niepełnosprawności: o stopniu znacznym lub o stopniu umiarkowanym, lub traktowane na równi do wymienionych zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2021 r. poz. 573).
Podmioty uprawnione do składania wniosków:
O dofinansowanie w ramach Programu mogą ubiegać się jednostki samorządu terytorialnego szczebla gminnego lub powiatowego.
Terminy naboru wniosków:
- Gmina/powiat składa wniosek na środki finansowe w ramach Programu do właściwego wojewody (zał. nr 1 do Programu) w terminie do 22 października 2021 r. (decyduje data wpływu).
- Wojewoda sporządza i przekazuje Ministrowi wniosek na środki finansowe w ramach Programu wraz z listą rekomendowanych wniosków (zał. nr 2 i 3 do Programu) w terminie do 8 listopada 2021 r. (decyduje data wpływu).
Termin rozpatrzenia wniosków:
Minister dokona ostatecznej weryfikacji i zatwierdzenia wniosków złożonych przez wojewodów w terminie do 22 listopada 2021 r.
Szczegółowe informacje oraz dokumenty do pobrania dostępne są na stronie internetowej Biura Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych.
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Marek Chyliński
- Data udostępnienia w BIP: 2021-10-19 11:02:06
- Informacja zaktualizowana przez: Marek Chyliński
- Data ostatniej aktualizacji: 2021-10-19 11:03:53
- Liczba odsłon: 1157
- Historia dokumentu: