Rościszewo, dnia 09.06.2017 r.
RRGKB.271.5.2017
dotyczy:
postępowania przetargowego o udzielenie zamówienia pn.: – „Odbiór i zagospodarowanie odpadów
komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu gminy Rościszewo”
Zamawiający – Gmina Rościszewo,
zgodnie z art. 38 ust. 1, Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. 2015 poz. 2164 ze
zm.) udziela wyjaśnień dotyczących treści Specyfikacji Istotnych Warunków
Zamówienia oraz zmienia ją w sposób następując:
1.
Pytanie:
W rozdziale III ust. 9
SIWZ Zamawiający informuje, że nie będzie żądał wniesienia zabezpieczenia
należytego wykonania umowy. Jednak w rozdziale XV SIWZ oraz w §15 załącznika nr
7 do SIWZ - wzoru umowy zamawiający wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego
wykonania umowy w wysokości 5%. Prosimy o ujednolicenie zapisów w SIWZ oraz
wzorze umowy.
Odpowiedź:
Zamawiający ujednolica
zapis SIWZ, Rozdziale III ust 9 nadając mu następujące brzmienie:
„Zamawiający w niniejszym postępowaniu będzie żądał wniesienia zabezpieczenia
należytego wykonania umowy”
2.
Pytanie:
W rozdziale III ust.
21 pkt 21.1 SIWZ Zamawiający informuje że: „zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy
Prawo Zamówień Publicznych, Zamawiający nie wymaga aby Wykonawca lub Podwykonawca(y)
zatrudniali na podstawie umowy o prace wszystkie osoby wykonujące czynności
podczas realizacji zamówienia gdyż wykonanie tych czynności nie polega na
wykonywaniu pracy w rozumieniu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. -
Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 r. poz. 1502, z pózn. zm.)" Odnosząc się do
art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy uważamy, że osoby
wykonujące usługę odbioru odpadów komunalnych jak najbardziej będą wykonywały
pracę w rozumieniu ww artykułu kodeksu pracy. Wnosimy zatem o zmianę zapisów
rozdziału III ust 21 i określenie przez Zamawiającego, że wszystkie osoby wykonujące
czynności podczas realizacji zamówienia winny być zatrudnione na umowę o pracę.
Odpowiedź:
Zapis w Rozdziale III
ust. 21 pkt 21.1 SIWZ odnosi się art. 29 ust. 3a ustawy Prawo Zamówień Publicznych a przepis ten miałby zastosowanie,
gdyby przedmiot zamówienia polegający na świadczeniu usługi odbioru i
zagospodarowania odpadów komunalnych
polegał na wykonywaniu pracy w rozumieniu
art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z
2014 r. poz. 1502, z pózn. zm.) na rzecz Zamawiającego. W przedmiotowym
przypadku to wykonawca będzie wydawał polecenia bezpośrednio swoim pracownikom
a zaś Zamawiający, w związku z czym nie można mówić o wykonywaniu pracy w myśl
w/w przepisów. Co do zasady, pracowniczy charakter będą miały czynności
wykonywane przez personel sprzątający (czynności sprzątania), czy ochroniarzy
(czynności świadczenia usług ochrony). Powyższe czynności polegają na świadczeniu
pracy w rozumieniu art. 22 § 1 kodeksu pracy. Powyższe wyjaśnienie znajduje
swoje odzwierciedlenie w interpretacji art. 29 ust 3a ustawy PZP opublikowanej
na stronie Urzędu Zamówień Publicznych. W związku z powyższym Zamawiający nie
zmienia zapisu Rozdziału III ust. 21 pkt 21.1 SIWZ
3.
Pytanie:
W rozdziale IV ust. 2
SIWZ Zamawiający podaje termin zakończenia zamówienia na dzień 31.12.2017 r. W pozostałych dokumentach przetargowych
zamawiający podaje termin
zakończenia zamówienia na dzień 31.12.2018 r. Prosimy o ujednolicenie zapisów we wszystkich dokumentach
przetargowych.
Odpowiedź:
Zamawiający ujednolica
zapis SIWZ, Rozdziale IV ust 2 nadając mu następujące brzmienie:
„Zakończenie
– 31.12.2018 r.”
4.
Pytanie:
W rozdziale V ust. 4
pkt a) SIWZ oraz w sekcji III.1.3) ogłoszenia Zamawiający określa warunki
udziału w postępowaniu: „Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże że w okresie
ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jestkrótszy w tym okresie wykonał a w przypadku
świadczeń okresowych lub ciągłych wykonuje, usługi polegające na wykonywaniu
usługi zbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych obejmujące swoim
zakresem przedmiot zamówienia, w tym zrealizował co najmniej jedną usługę o
masie łącznie odebranych odpadów komunalnych powyżej 150,00 Mg w ciągu następujących
po sobie 12 miesięcy wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca
wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty zostały wykonane z załączeniem
dowodów potwierdzające, że usługi te zostały wykonana lub są wykonywane
należycie."
W art. 22 ust. 1a
Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych zapisano, że:
„Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu oraz wymagane od wykonawców
środki dowodowe w sposób proporcjonalny do przedmiotu zamówienia oraz
umożliwiający ocenę zdolności wykonawcy do należytego wykonania zamówienia, w
szczególności wyrażając je jako minimalne poziomy zdolności".
Mając na uwadze
przewidywane ilości odpadów komunalnych do odbioru i zagospodarowania w skali
jednego roku określone w SIWZ na wielkość 546,64 Mg wnosimy zatem do
dostosowania warunków udziału w postępowaniu do wielkości przedmiotu zamówienia
i zmianę zapisu w SIWZ oraz ogłoszeniu o zamówieniu na następujący:
,,Wykonawca spełni warunek
jeżeli wykaże że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania
ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie
wykonał a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonuje, usługi
polegające na wykonywaniu usługi zbierania i zagospodarowania odpadów
komunalnych obejmujące swoim zakresem przedmiot zamówienia, w tym zrealizował
co najmniej jedną usługę o masie łącznie odebranych odpadów komunalnych powyżej
500,00 Mg w ciągu następujących po sobie 12 miesięcy wraz z podaniem ich
rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty
zostały wykonane z załączeniem dowodów potwierdzające, że usługi te zostały wykonana
lub są wykonywane należycie."
Odpowiedź:
W wyroku
z dnia 13 października 2010 r. Krajowa Izba Odwoławcza zajęła stanowisko, wedłe
którego Zamawiający tak ma dokonać opisu sposobu oceny spełniania warunków
udziału w postępowaniu, aby ich powiązanie i proporcje w odniesieniu do
przedmiotu zamówienia nie uniemożliwiały wzięcia udziału w postępowaniu
wykonawcom zdolnym do ich wykonania (KIO/UZP 2106/10). W wyroku z dnia 28 maja 2009 r. Krajowa Izba Odwoławcza wskazuje, iż „Prawo
zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 ze zm.), nie formułuje żadnych
ograniczeń i przeszkód przy stawianiu warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1
pkt 2 stanowiących poszerzenie kręgu
podmiotów mogących ubiegać się o zamówienie. Zamawiający może dowolnie
liberalizować ww. techniczne i ekonomiczne warunki udziału w postępowaniu, a
nawet nie stawiać ich w ogóle. Tego typu działanie może zostać oczywiście
ocenione jako nieracjonalne, nie zabezpieczające interesów zamawiającego, a
więc np. kwalifikujące się ewentualnie do negatywnej oceny w świetle przepisów
o finansach publicznych, ale z pewnością brak dlań zakazu w przepisach ustawy
Prawo zamówień publicznych (KIO/UZP 641/09).
Powyższy kierunek orzecznictwa Krajowa Izba
Odwoławcza potwierdziła w uchwale z dnia 12 sierpnia 2011 r. wskazała ona,
iż opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków m.in. posiadania wiedzy i
doświadczenia powinien być związany z przedmiotem zamówienia oraz do niego
proporcjonalny, co stanowi wskazanie dyrektyw dla zamawiającego przy
dokonywaniu tego opisu tego, które mają zapewnić realizację podstawowych zasad
prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, tj. uczciwej konkurencji
i równego traktowania art. 7 ust. 1 PZP, co oznacza, iż opis ten nie może
ograniczać dostępu do zamówienia wykonawcom zdolnym do jego realizacji. Przez „proporcjonalny do przedmiotu
zamówienia” należy rozumieć opis adekwatny do osiągnięcia celu. Zamawiający
formułując opis oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu musi mieć
pewność, że nie spowoduje to wykluczenia wykonawców, którzy byliby w stanie
wykonać zamówienie (KIO/KU
63/11). Biorąc powyższe pod uwagę nieuzasadnione
byłoby dokonanie zmian opisu spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, gdyż
mogłoby to skutkować ograniczeniem możliwości przystąpienia do postępowania
wykonawców którzy są w stanie wykonać przedmiotowe zamówienie. Ponadto jak
wspomniano powyżej w przywołanych wyrokach zamawiający nie musiał stawiać żadnego
warunku w tym zakresie. Zamawiający w Rozdziale V ust. 4 pkt a) SIWZ
oraz w sekcji III.1.3) nie wprowadza żadnych zmian.
5.
Pytanie:
W rozdziale XIV ust. 3
SIWZ Zamawiający informuje: „W
przypadku, gdy wykonawca przyjmie w ofercie termin płatności faktury większy niż 60 dni przy ocenie oferty
termin ten będzie traktowany jako 60 dni"
We wcześniejszej treści przywołanego rozdziału SIWZ zamawiający informuje, że „najdłuższy możliwy do zaoferowania
termin płatności faktury przyjęty do oceny przez zamawiającego - 30 dni" Prosimy
o ujednolicenie zapisów w treści SIWZ.
Odpowiedź:
Zamawiający ujednolica
zapis SIWZ, Rozdziale XIV ust 3 nadając mu następujące brzmienie:
„W przypadku, gdy
wykonawca przyjmie w ofercie termin płatności faktury większy niż 30 dni przy
ocenie oferty termin ten będzie traktowany jako 30 dni"
6.
Pytanie:
Zamawiający w treści
dokumentów przetargowych informuje, że wynagrodzenie za wykonaną usługę ma
charakter ryczałtowy. W opisie przedmiotu zamówienia są wskazane ilości odpadów
odebranych od właścicieli nieruchomości w 2016 r. W treści SIWZ brak jest
wskazania maksymalnej ilości odpadów, w tym maksymalnej ilości poszczególnych
frakcji, które wykonawca zobowiązany jest odebrać i zagospodarować w ramach
zaoferowanej ceny ryczałtowej. W treści opisu przedmiotu zamówienia zamawiający
podaje również szacunkową liczbę i rodzaje pojemników i worków do gromadzenia
odpadów komunalnych. W treści SIWZ brak jest wskazania maksymalnej ilości
pojemników i worków do zaopatrzenia właścicieli nieruchomości w ramach zaoferowanej
ceny ryczałtowej. Brak podania jednoznacznych maksymalnych ilości odebranych
odpadów jak i maksymalnych ilości pojemników i worków do oszacowania oferty
stanowi naruszenie art. 29 PZP, który nakłada na Zamawiającego obowiązek jednoznacznego
i precyzyjnego opisu przedmiotu zamówienia. Wnosimy o doprecyzowaníe zapisów
SIWZ o podanie maksymalnych ilości odebranych odpadów z podziałem na
poszczególne frakcje oraz maksymalne ilości pojemników i worków w które należy
wyposażyć właścicieli nieruchomości w ramach zaoferowanej ceny ryczałtowej.
Odpowiedź:
Na podstawie art. 14
ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. 2015 poz.
2164 ze zm.) do czynności podejmowanych przez zamawiającego i wykonawców w
postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego stosuje się przepisy ustawy z
dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2017 r. poz. 459 ze zm.). W kodeksie cywilnym wskazano
dwa podstawowe rodzaje wynagrodzenia:
- wynagrodzenie ryczałtowe
(art. 632 k.c.),
- wynagrodzenie kosztorysowe
(art. 629-631 k.c.)
Istotą wynagrodzenia
ryczałtowego jest określenie tego wynagrodzenia z góry, bez przeprowadzania
szczegółowej analizy kosztów wytwarzania dzieła. Wynagrodzenie to jest
niezależne od rzeczywistego rozmiaru lub kosztu prac. Zgodnie z wyrokiem Sądu
Najwyższego z dnia 20 listopada 1998 r. (sygn. akt: II CRN 913/97), ryczałt
polega na umówieniu z góry wysokości wynagrodzenia w kwocie absolutnej, przy
wyraźnej lub dorozumianej zgodzie stron na to, że wykonawca nie będzie domagać
się wynagrodzenia wyższego. Wynagrodzenie ryczałtowe oznacza wynagrodzenie za
całość dzieła w jednej sumie pieniężnej lub wartości globalnej. Rozliczenia
stron w przypadku zastosowania ryczałtowego charakteru wynagrodzenia w żaden
sposób nie opierają się na cenach jednostkowych oraz faktycznie wykonanych
świadczeniach. Zatem jeżeli cena, jaka została zastosowana w postępowaniu jest
ceną ryczałtową - to wykonawca, a nie zamawiający ponosi ryzyko co do
poprawności kalkulacji ceny adekwatnej do rozmiaru przedmiotu zamówienia. Z
charakteru wynagrodzenia ryczałtowego wynika bowiem, że uwzględnia ono
wszystkie koszty związane z wykonaniem usługi. Należy przyjąć, że ryczałt
należy się w umówionej wysokości i uprawniony do jego otrzymania w zasadzie nie
może żądać jego podwyższenia, chociażby w czasie zawarcia umowy nie można było
przewidzieć rozmiaru lub kosztów prac. Jeżeli więc strony umówiły się na
wynagrodzenie ryczałtowe, to uzgodniony ekwiwalent należy się za cały – zarówno
znany, jak i nieznany dokładnie od początku – przedmiot zamówienia.
Zamawiający w opisie
przedmiotu zamówienia podał maksymalne ilości wytworzone w roku 2016 r. oraz
podał faktyczne zapotrzebowanie na kosze i worki ustalone na dzień ogłoszenia
przetargu. Zamawiający nie jest w stanie przewidzieć zmian jakie mogą nastąpić
podczas wykonywania zamówienia, zatem nie może podać maksymalnych wartości
jakie wystąpią. To po stronie Wykonawcy przy wynagrodzeniu ryczałtowym ciąży
obowiązek i ryzyko przewidzenia mogących wystąpić dodatkowych kosztów.
Zamawiający podał w opisie zamówienia informacje wystarczające do oszacowania
poszczególnych elementów składających się na cenę.
Opis przedmiotu zamówienia
stanowi prognozowany zakres prac, który w praktyce uzależniony będzie od ilości
odpadów rzeczywiście odebranych od mieszkańców. Tym samym wycena prac musiała
uwzględniać ryzyko odebrania wyższej od zakładanej przez Zamawiającego ilości
odpadów (bez wzrostu wynagrodzenia), ale równocześnie wycena ta nie ulegała
zmniejszeniu przy mniejszej ilości odebranych odpadów.
Zgodnie z art. 29 ust
1. PZP opisu przedmiotu zamówienia dokonuje się w sposób „jednoznaczny i
wyczerpujący” co zostało uczynione przez Zamawiającego, nie zaś w sposób „precyzyjny”
którego domaga się wykonawca i który przy zastosowaniu ceny ryczałtowej jest
niemożliwy.
7.
Pytanie:
Zamawiający w
Rozdziale III OPZ ( obowiązki wykonawcy ) w ust. 4 pkt 3) ppkt a) wymaga:
„kwartalnych sprawozdań o których mowa w art. 9n ustawy z dnia 13 września
1996r.o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, zawierające n/w
informacje...". W art. 9n ust. 1 cytowanej ustawy „Podmiot odbierający odpady
komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do sporządzania
półrocznych sprawozdań". W związku z powyższym wnosimy o zmianę w treści
OPZ jak i w projekcie umowy ( § 13 ust 1 pkt b) ) częstotliwości sprawozdań jak
wyżej na okres półroczny.
Odpowiedź:
Zamawiający poprawia
zapis Rozdziału III OPZ w ust. 4 pkt 3) ppkt a) oraz § 13 pkt 1, ppkt b) załącznika nr 7 do SIWZ (wzór umowy) nadając
im następujące brzmienie:
„półrocznych sprawozdań o których mowa w art. 9n ustawy o
utrzymaniu czystości i porządku w gminach, zawierające n/w informacje:..”
8.
Pytanie:
Zamawiający w § 9 ust
1 pkt 1.6 oraz 1.7 załącznika nr 7 do SIWZ ( wzoru umowy ) odnosi się do
wynagrodzenia brutto określonego w paragrafie 7 ust. 1 umowy. Z treści umowy
wynika, że wysokość wynagrodzenia opisana jest w § 6 ust 1 umowy, a § 7 dotyczy
„Ochrony danych osobowych". Prosimy o skorygowanie zapisów w § 9 ust 1pkt
1.6 oraz 1.7 załącznika nr 7 do SIWZ.
Odpowiedź:
Zamawiający poprawia
zapis § 9 pkt 1.6, 1.7 załącznika nr 7
do SIWZ (wzór umowy) nadając im następujące brzmienie:
„1.6 W przypadku
odstąpienia od umowy przez Zamawiającego z przyczyn, za które ponosi
odpowiedzialność Wykonawca – w wysokości 10 % wynagrodzenia brutto określonego
w § 6 ust. 1 umowy”
„1.7 W przypadku
bezzasadnego odstąpienia od umowy jednej ze stron – strona odstępująca zapłaci
karę umowną w wysokości 20% wynagrodzenia brutto określonego w § 6 ust. 1 umowy”
9.
Pytanie:
Zamawiający w § 10 ust
7) załącznika nr 7 do SIWZ podaje jako jedną z przyczyn odstąpienia od umowy:
„gdy wykonawca nie osiągnął w danym okresie kwartalnym wymaganych prawem
poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi
metodami papieru, metalu, tworzyw sztucznych, szkła, innych niż niebezpieczne
odpadów budowlanych i rozbiórkowych zgodnie w ,obowiązującym w trakcie
realizacji umowy z rozporządzeniem Ministra Środowiska: z dnia 29 maja 2012r. w
sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi
metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016r. poz. 2167)"
W treści cytowanego
rozporządzenia oraz Ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości l
porządku w gminach ( art. 3b ust 2 ) zakładany poziom recyklingu gmina jest
obowiązana osiągnąć w poszczególnych latach a nie w okresach kwartalnych.
Wnosimy więc o zmianę treści § 10 ust 7) załącznika nr 7 do SIWZ, który otrzyma
brzmienie:
„gdy wykonawca nie
osiągnął w danym roku kalendarzowym wymaganych prawem poziomów recyklingu,
przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami papieru, metalu,
tworzyw sztucznych, szkła, innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i
rozbiórkowych zgodnie w obowiązującym w trakcie realizacji umowy z
rozporządzeniem Ministra środowiska: z dnia 29 maja 2012r. w sprawie poziomów
recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami
niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016r. poz. 2167)"
Odpowiedź:
Zamawiający poprawia
zapis § 10 pkt 7 załącznika nr 7 do SIWZ
(wzór umowy) nadając mu następujące brzmienie:
„gdy wykonawca nie
osiągnął w danym roku kalendarzowym
wymaganych prawem poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i
odzysku innymi metodami papieru, metalu, tworzyw sztucznych, szkła, innych niż niebezpieczne
odpadów budowlanych i rozbiórkowych zgodnie w obowiązującym w trakcie
realizacji umowy z rozporządzeniem Ministra środowiska: z dnia 29 maja 2012r. w
sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi
metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016r. poz.
2167)"
10. Pytania:
Zamawiający w § 10 ust
8) załącznika nr 7 do SIWZ podaje jako jedną z przyczyn odstąpienia od umowy:
„gdy wykonawca nie
ograniczył w danym okresie kwartalnym wymaganej prawem masy odpadów komunalnych
ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania do wysokości określonej
w obowiązującej w trakcie realizacji umowy : ustawie z dnia 13 września 1996r.
o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. 2016 r. poz. 250 z poźn.zm)
i Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012r. w sprawie poziomów
ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych
do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów
(Dz. U. z 2012 r. poz. 676)"
W treści
Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów
ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych
do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów,
poziom ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji
przekazywanych do składowania gmina zobowiązana jest osiągnąć w roku
rozliczeniowym a nie w okresach kwartalnych. Wnosimy więc o zmianę treści § 10 ust
8) załącznika nr 7 do SIWZ, który otrzyma brzmienie:
„gdy wykonawca nie
ograniczył w danym roku rozliczeniowym wymaganej prawem masy odpadów
komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania do
wysokości określonej w obowiązującej w trakcie realizacji umowy : ustawie z
dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U.
2016 r. poz. 250 z poźn.zm) i Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 25 maja
2012r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji
przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy
tych odpadów (Dz. U. z 2012 r. poz. 676)"
Odpowiedź:
Zamawiający poprawia
zapis § 10 pkt 8 załącznika nr 7 do SIWZ (wzór umowy) nadając mu
następujące brzmienie:
„gdy wykonawca nie
ograniczył w danym roku rozliczeniowym
wymaganej prawem masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych
do składowania do wysokości określonej w obowiązującej w trakcie realizacji
umowy : ustawie z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w
gminach (Dz. U. 2016 r. poz. 250 z poźn.zm) i Rozporządzeniu Ministra Środowiska
z dnia 25 maja 2012r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych
ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania
poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r. poz. 676)"
Zamawiający – Gmina Rościszewo,
zgodnie z art. 38 ust. 4, Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. 2015 poz. 2164 ze
zm.) zmienia treść Specyfikacji
Istotnych Warunków Zamówienia w sposób
następujący rozdział XI pkt 6 w sposób następujący:
NAZWA WYKONAWCY I JEGO ADRES:
ZAMAWIAJĄCY:
Gmina Rościszewo
OFERTA w przetargu
nieograniczonym na :
„Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości
zamieszkałych z terenu
Gminy Rościszewo”
nie otwierać przed: dniem 13.06.2017 r., godzina 10:30
Zamawiający informuje, iż zmiana
treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia nie prowadzi do zmiany treści
ogłoszenia w związku z czym zapisy art. 38 ust. 4a, Ustawy z dnia 29 stycznia
2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. 2015 poz. 2164 ze zm.) nie mają zastosowania.
Zamawiający informuje, iż w związku
z zmiana treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia nie jest konieczny
dodatkowy czas na wprowadzenie zmian w ofercie ogłoszenia w związku z czym
zapisy art. 38 ust. 6, Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. 2015 poz. 2164 ze
zm.) nie mają zastosowania.
Do pobrania:
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Marek Chyliński
- Data udostępnienia w BIP: 2017-06-09
- Informacja zaktualizowana przez: Marek Chyliński
- Data ostatniej aktualizacji: 2020-06-23 12:21:23
- Liczba odsłon: 441
- Historia dokumentu: