Ogłoszenie nr 539139-N-2020 z dnia 2020-05-12 r.
Gmina Rościszewo: Budowa
pięćdziesięciu przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Rościszewo
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii
Europejskiej
Tak
Nazwa projektu lub programu
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020, operacja typu „Gospodarka
wodno-ściekowa”, poddziałanie „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem ,
ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów małej infrastruktury, w tym
inwestycji w energię odnawialną i oszczędzanie energii”
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz
wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych
organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną
i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie
Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do
jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie
mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub
wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli
przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli
prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie
Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają
postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz
osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw
członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych
państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo
zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Rościszewo, krajowy numer
identyfikacyjny 61101590000000, ul. ul. Armii
Krajowej 1 , 09-204 Rościszewo,
woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. 242 764 011,
e-mail ugrosciszewo@interia.pl, faks 242 764 201.
Adres strony internetowej (URL): www.rosciszewo.bip.org.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i
urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego
przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania
z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z
zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w
jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali
zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających
indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz
pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania
można uzyskać pod adresem (URL)
Tak
www.rosciszewo.bip.org.pl
Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja
istotnych warunków zamówienia
Tak
rosciszewo.bip.org.pl
Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji
można uzyskać pod adresem
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy
przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres
Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
W formie papierowej, osobiście, kurierem lub pocztą
Adres:
Urząd Gminy w Rościszewie, ul. Armii Krajowej 1, 09-204 Rościszewo
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub
formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można
uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa pięćdziesięciu
przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Rościszewo
Numer referencyjny: RRGKB.271.1.2020
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog
techniczny
Nie
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w
odniesieniu do:
Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części
lub grup części:
Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone
zamówienie jednemu wykonawcy:
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres,
rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie
zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego
- określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty
budowlane:
W ramach zadania planuje się wykonanie 50 sztuk kompletnych biologicznie
czynnych przydomowych oczyszczalni ścieków o przepustowości 0,75 m3 na dobę.
Technologia mechaniczno-biologiczna oparta na metodzie osadu czynnego. Ich
działanie ma opierać się na procesie biologicznego usuwania zanieczyszczeń ze
ścieków w warunkach tlenowych przez kłaczkowate skupiska mikroorganizmów.
Urządzenia muszą spełniać normę PN-EN 12566-3:2016-10 i być znakowana znakiem
CE.
Powyższe urządzenie ma być kompaktową oczyszczalnią ścieków wykonaną z
polietylenu, w skład której wchodzą:
- osadnik wstępny,
- komora natleniania,
- osadnik wtórny,
- urządzenie do napowietrzania i recyrkulacji osadu.
Ciąg technologiczny projektowanych urządzeń będzie składał się z:
- przykanalika DN 160 - studni rewizyjnej DN 315-425
- oczyszczalni opisanej powyżej - przepompowni ścieków oczyszczonych
- studni rozdzielczej
- drenażu rozsączającego DN 110 o długości zależnej od indywidualnych
wymagań studzienki zbiorczej. Wymagania stawiane oczyszczalniom
- Urządzenia muszą być zgodne z normą PN EN 12566-3:2019-10 oraz posiadać
deklarację właściwości użytkowych potwierdzoną protokołem z badań typu wraz z
raportem szczegółowym z badań wystawionym przez notyfikowane laboratorium.
- Urządzenie musi pracować w technologii osadu czynnego.
- Pojemność czynna proponowanych oczyszczalni musi wynosić minimum 3m3.
- Przepływ dobowy proponowanej oczyszczalni musi wynosić minimum 1,2m3/d.
- Osadnik wstępny musi posiadać minimum 1 m³ pojemności.
- Każda komora musi być wyposażona w niezależną nadstawkę z pokrywą,
umożliwiającą dostęp do każdej komory oczyszczalni oddzielnie,
- Wyklucza się stosowanie w urządzeniu wszelkiego rodzaju elektrozaworów,
sterowników, programatorów, sterowania elektronicznego, itp.
- Wyklucza się oczyszczalnię, w których zbiorniki występują z podziałem na
grodzie.
- Wyklucza się urządzenia pracujące w technologiach: SBR, ORAZ OSADU
CZYNNEGO WSPOMAGANEGO ZŁOŻEM BIOLOGICZNYM – HYBRYD.
- W celu zapewnienia bezproblemowej i komfortowej eksploatacji i
konserwacji urządzeń, zaprojektowane rozwiązanie musi posiadać możliwość
całkowitego dostępu do dyfuzora, poprzez wyjęcie na zewnątrz bez konieczności
wypompowywania znajdujących się w oczyszczalni ścieków.
- Nie dopuszcza się stosowania w osadniku lub bioreaktorze dodatkowych
filtrów, koszy i krat.
- Stopień oczyszczania zanieczyszczeń określony parametrami: BZT5, ChZT,
zawiesina ogólna, azot, fosfor – musi być zgodny z wymaganiami zawartymi w
Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 18 listopad 2014r., w sprawie
warunków, jakie należy spełnić przy wprowadzaniu ścieków do wód lub do ziemi
oraz w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego
(załącznik nr 2) i potwierdzony w Raporcie z wstępnych badań typu. - Schematy
proponowanych oczyszczalni muszą być potwierdzone przez notyfikowane
laboratorium, wykonujące dane badanie typu.
- Nie dopuszcza się urządzeń pracujących z napowietrzaniem grawitacyjnym.
Napowietrzanie musi się odbywać wyłącznie za pomocą dmuchawy membranowej.
- Zamawiający będzie wymagał raportu klasyfikacyjnego w zakresie reakcji na
ogień dla oferowanych przydomowych oczyszczalni ścieków.
- Wymaga się, aby certyfikat zgodności z normą PN-EN 12566-3:2016-10
wystawiony był przez laboratorium notyfikowane w Komisji Europejskiej.
- Wymaga się, aby częstotliwość wywozu osadów z oczyszczalni ścieków
objętych zamówieniem była nie większa niż jeden raz na dwanaście miesięcy.
- Wyklucza się oczyszczalnię, która będzie pracowała w oparciu o zastosowanie
innej technologii oczyszczania, niż technologia określona powyżej.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określony został dokumentacji
projektowej oraz Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót.
II.5) Główny kod CPV: 45232421-9
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV |
44131000-7 |
II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający
podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa
całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub
dynamicznego systemu zakupów)
II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust.
1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną
udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust.
6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który
została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny
system zakupów:
miesiącach: lub dniach:
lub
data rozpoczęcia: lub zakończenia: 2020-09-30
II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I
TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności
zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Zamawiający nie określa żadnych warunków w tym
zakresie
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Zamawiający nie określa żadnych warunków w tym
zakresie
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
a. Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże że w okresie ostatnich 5 lat
przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności
jest krótszy w tym okresie wykonał, roboty budowlane polegające na budowie
przydomowych oczyszczalni obejmujące swoim zakresem przedmiot zamówienia, w tym
zrealizowali co najmniej jedną robotę polegające na budowie minimum 40 sztuk
przydomowych oczyszczalni ścieków wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty,
miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty zostały wykonane z
załączeniem dowodów potwierdzające, że roboty te zostały wykonana należycie,
zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone.
b. Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże że dysponuje osobami które będą
odpowiedzialne za kierowanie robotami budowlanymi posiadającymi kwalifikacje
zawodowe, uprawnienia, doświadczenie i wykształcenie niezbędne do wykonania
zamówienia publicznego oraz przedstawi informację o podstawie do dysponowania
tymi osobami. W szczególności wykonawca musi dysponować: • osobą posiadającą
uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności
instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń kanalizacyjnych
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących
czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach
zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Tak
Informacje dodatkowe:
- Zamawiający dopuszcza uprawnienia budowlane odpowiadające w/w
uprawnieniom, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących
przepisów.
- Samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12a ustawy
Prawo budowlane, mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje
zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych tj.
m.in. w ustawie o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w
państwach członkowskich Unii Europejskiej z dnia 22 grudnia 2015 r (Dz. U. 2020
r. poz. 220)
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24
ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące
fakultatywne podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO
POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W
POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w
postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W
POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O
KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
a) Odpisu z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o
działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru
lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art.
24 ust 5 pkt 1 ustawy PZP.
b) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego,
że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3
miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca
zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych
należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał
przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych
płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
c) zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu
Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo
innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek
na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3
miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca
zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z
ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane
prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie
w całości wykonania decyzji właściwego organu;
d) oświadczenia Wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat
lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i
opłatach lokalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 716)
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W
POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O
KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
a) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5
lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy -
w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i
podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów
określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w
szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami
prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa,
są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego
roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym
charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne
dokumenty (Wykonawca wykaże że zrealizował, co najmniej jedną robotę polegające
na budowie minimum 40 sztuk przydomowych oczyszczalni ścieków ) – załącznik nr
5 do SIWZ
b) Wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia
publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę
jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich
kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych
do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie
czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. (Wykonawca
musi dysponować osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami
budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i
urządzeń kanalizacujnych,*.
*Zamawiający dopuszcza uprawnienia budowlane odpowiadające w/w
uprawnieniom, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących
przepisów.
* Samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12a
ustawy Prawo budowlane, mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie
kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach
odrębnych tj. m.in. w ustawie o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych
nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej z dnia 22 grudnia 2015 r
(Dz. U. 2020 r. poz. 220)) ) – Załącznik nr 6 do SIWZ
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W
POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O
KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
a) próbek, opisów, fotografii, planów, projektów, rysunków, modeli, wzorów,
programów komputerowych oraz innych podobnych materiałów, których autentyczność
musi zostać poświadczona przez wykonawcę na żądanie zamawiającego: - Wykonawca
przedłoży schematy proponowanych oczyszczalni potwierdzone przez notyfikowane
laboratorium, wykonujące dane badanie typu.
b) certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub
sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę, jako środka
dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w
opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji
zamówienia: - Wykonawca przedłoży dla zaproponowanej oczyszczalni certyfikat
potwierdzający zgodność z normą PN EN 12566-3:2016-10 oraz deklarację
właściwości użytkowych potwierdzoną protokołem z badań typu wraz z raportem
szczegółowym z badań wystawionym przez notyfikowane laboratorium. Wymaga się,
aby certyfikat zgodności z normą PN-EN 12566-3:2016-10 wystawiony był przez
laboratorium notyfikowane w Komisji Europejskiej.
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1. Wypełniony formularz oferty z wykorzystaniem wzoru - Załącznik Nr 1 do
SIWZ.
2. Kosztorys sporządzony metodą szczegółową lub uproszczoną
3. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. Rozdział
VII pkt. 6: litera a), b), c) SIWZ składa dokument lub dokumenty wystawione w
kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające
odpowiednio, że:
1) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie
społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w
sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w
szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie
na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji
właściwego organu,
2) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.
4. Dokumenty, o których mowa w pkt. 3 podpunkt 1, powinny być Wystawione
nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o
którym mowa w pkt. 3 podpunkt 2, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem tego terminu.
5. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania
lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się
dokumentów, o których mowa w pkt. 3, zastępuje się je dokumentem zawierającym
odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych
do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć,
złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo
organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę
lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby.
6. Szczegółowy opis wymaganych dokumentów w przypadku składania oferty
wspólnej zawarto w SIWZ Rozdział VII pkt 14
7. Szczegółowy opis wymaganych dokumentów w przypadku wykonawców
polegających na zasobach innego podmiotu zawarto w SIWZ Rozdział VII pkt 13
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1. Wykonawca przystępując do przetargu jest zobowiązany wnieść wadium w
wysokości 15.000 zł (piętnaście tysięcy złotych) przed upływem terminu
składania ofert.
2. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą i może być wniesione w
jednej lub kilku następujących formach:
2.1. pieniądzu,
2.2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy
oszczędnościowo kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem
pieniężnym,
2.3. gwarancjach bankowych,
2.4. gwarancjach ubezpieczeniowych,
2.5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.
5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji
Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310, 836, i 1572). 3. Wadium
wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego–
Urząd Gminy Rościszewo, Bank Spółdzielczy w Starej Białej, Oddział w Sierpcu,
Filia w Rościszewie Nr 07 9015 0001 2600 0101 2000 0020.
4. Oferta jest skutecznie zabezpieczona wadium, jeśli pieniądze znajdują
się na koncie Zamawiającego w terminie /godzina/ składania ofert. Wniesienie
wadium w formie innej niż pieniądz poprzez dołączenie dokumentu do oferty jest
równoznaczne z wniesieniem wadium przed upływem terminu składania ofert.
5. Z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w punkcie 2.2-2.5 SIWZ
(art. 45 ust 6 pkt 2-5 PZP) musi wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i na
pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, zobowiązanie gwaranta do zapłaty na
rzecz Zamawiającego kwoty określonej w warancji/poręczeniu: 5.1. Jeżeli
wykonawca , którego oferta została wybrana:
5.1.1. Odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na
warunkach określonych w ofercie, 5.1.2. Nie wniósł zabezpieczenia należytego
wykonania umowy,
5.1.3. Zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się
niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
5.2. jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26
ust. 3 i 3a PZP z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub
oświadczeń potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 PZP,
oświadczenia o którym mowa w art. 25a ust. 1 PZP, pełnomocnictw lub nie wyraził
zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust 2 pkt 3, co spowodowało
brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako
najkorzystniejszej
6. Dowód wniesienia wadium należy dołączyć w formie oryginału do oferty
7. Oferta Wykonawca, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób
nieprawidłowy podlega odrzuceniu zgodnie z art. 89 ust. 7b ustawy PZP.
8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze
oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem
wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z
zastrzeżeniem art.46 ust.4a ustawy Pzp.
9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w
odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a PZP z przyczyn
leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń potwierdzających
okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 PZP, oświadczenia o którym mowa w
art. 25a ust. 1 PZP, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki,
o której mowa w art. 87 ust 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania
oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.
10. Zamawiający zatrzymuje również wadium wraz z odsetkami, jeżeli
Wykonawca, którego oferta została wybrana: 10.1. odmówił podpisania umowy w
sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 10.2. nie
wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 10.3. zawarcie
umowy w sprawie zamówienia stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie
Wykonawcy.
11. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza,
zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia
publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
12. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który
wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
13. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę któremu
zwrócono wadium na podstawie pkt 7, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania
jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w
terminie określonym przez zamawiającego.
14. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu zamawiający zwraca je wraz z
odsetkami wynikającymi z umowy na prowadzenie rachunku bankowego, na którym
było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego,
oraz prowizji bankowej za przelew na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.
15. Jeżeli oferta jest zabezpieczona wadium w formie innej niż pieniężna,
Wykonawca winien uwzględnić wszystkie zapisy dotyczące zatrzymania wadium
określone w pkt 9 i 10.
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub
dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia
do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty
zasadniczej:
Nie
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do
udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny,
partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Nie
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje
dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie
ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji
potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu
zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg
nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji
elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z
opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji
elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie
będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości
postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i
specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji
elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do
następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria |
Znaczenie |
cena |
60,00 |
okres
gwarancji |
40,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy
Pzp (przetarg nieograniczony)
Nie
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo
innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie
ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji Nie
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego
opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu
konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania
ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym
muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających
negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w
specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu
zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji
elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie
minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do
następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji
elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści
zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy,
albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do
treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Zamawiający przewiduje zgodnie z art. 144 ustawy z dnia 29 stycznia 2004
roku Prawo zamówień publicznych tj. (Dz. U. z 2018 r., poz. 1986) możliwość
zmiany postanowień niniejszej Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie
której dokonano wyboru Wykonawcy, w wypadku wystąpienia jednej z następujących
okoliczności:
1.1. zmiana wynagrodzenia Wykonawcy (ceny) o kwotę wynikającą ze
zmienionych stawek podatku VAT; 1.2. zmiana oznaczenia danych dotyczących
Zamawiającego i/lub Wykonawcy;
1.3. zmiana terminu zakończenia robót w następujących przypadkach:
1.3.1. wystąpienia długotrwałych, niekorzystnych warunków atmosferycznych,
uniemożliwiających wykonanie robót,
1.3.2. wstrzymania robót lub przerw w pracach powstałych z przyczyn
leżących po stronie Zamawiającego,
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli
dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2.1) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu:
Data: 2020-05-29, godzina: 10:00, Urząd Gminy w Rościszewie ul. Armii
Krajowej 1, 09-204 Rościszewo, Sekretariat
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia
zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z
ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> Polski
IV.6.2.2) Termin otwarcia ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu:
Data: 2020-05-29, godzina: 10:15, Urząd Gminy w Rościszewie, ul.
Armii Krajowej 1, 09-204 Rościszewo, Sala Konferencyjna. W celu zapewnienia
bezpieczeństwa w związku z panującą epidemią otwarcie ofert będzie
transmitowane na żywo pod adresem: https://www.rosciszewo.pl/art,721,transmisja-z-otwarcia-ofert-przetargi.html (www.rosciszewo.pl, zakładka
transmisja z otwarcia ofert – Przetargi)
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od
ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w
przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie
całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Informacje dodatkowe:
- Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia + załączniki 1-8
- Załącznik nr 9 - Dokumentacja Projektowa
- Załącznik nr 10 -Przedmiar
- Załącznik nr 11 - Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Marek Chyliński
- Data udostępnienia w BIP: 2021-09-26 00:00:00
- Informacja zaktualizowana przez: Marek Chyliński
- Data ostatniej aktualizacji: 2021-09-26 18:19:07
- Liczba odsłon: 693
- Historia dokumentu: